KEVIN MURPHY, THE SESSION STYLIST
Wie KEVIN.MURPHY wil begrijpen, moet eigenlijk begrijpen wie Kevin Murphy, de man achter het merk, is en hoe zijn carrière evolueerde over de jaren heen. Een haarstylist die in een salon werkt krijgt vaak slechts een uur om zijn klant er fantastisch te laten uitzien. Haarstylisten die vaak session werk verzorgen en dus backstage werken op fotoshoots, catwalkshows of editorials worden dan weer geconfronteerd met éénzelfde model waar ze vaak tien tot twaalf uur mee aan de slag gaan. Hoeveel verschillende looks er ook van het model en de haarstylist worden verwacht, telkens weer moet het haar er piekfijn uitzien, alsof het onmiddellijk zou kunnen worden gebruikt voor de cover van een magazine.
Kevin Murphy startte zijn carrière als een salon stylist, maar al snel groeide hij uit tot een van de meeste gerenommeerde stylisten ter wereld. Modeweken, fotoshoots en zelfs film, geen enkel terrein is Kevin onbekend. Tijdens zijn werk in het salon en nog vaker op set, werd Kevin geconfronteerd met producten die niet presteerden zoals ze dat zouden moeten doen. Vaak vielen de looks die hij creëerde gewoon plat, door de zware textuur en het hoge gebruik aan sillicionen in de producten. Hij begreep al snel dat er nood was aan ‘weightless’ producten. Deze gewichtsloze producten moesten niet enkel een hoge performantiegraad hebben, maar moesten er ook voor zorgen dat haren sterker werden en dat een look langer kon worden behouden.
Vraag was natuurlijk hoe en waar je zulke producten kon vinden? Tijdens zijn zoektocht naar passende oplossingen, kwam hij al snel bij de skincare. In de huidverzorgingscosmetica werd al langer gebruik gemaakt van gewichtsloze technologieën. Van alle producten die op de markt waren, vond Kevin geen enkel merk dat aan de voordelen van producten uit de skincare kon tippen. Wat even belangrijk was voor hem, is dat hij geen producten wilde gebruiken die schadelijk zijn. Niet voor de klant, niet voor de kapper, niet voor het milieu en niet voor de dieren.
Vanuit zijn bevindingen, werd het al snel duidelijk dat in plaats van verder te zoeken naar een passend merk, het makkelijker zou zijn om zelf producten te gaan maken.
En zo werd het merk KEVIN.MURPHY geboren…KEVIN.MURPHY wordt inmiddels in 42 landen verkocht. Het merk staat bekend om zijn hogekwaliteit, performante producten en hoogwaardige ingrediënten die werken voor zowel stylisten die aan de slag zijn in een salon, als zij die vaak backstage of op set terug te vinden zijn.
EDUCATION
Bij KEVIN.MURPHY BELUX vinden we educatie erg belangrijk
THE CHOICES WE MAKE
OCEAN WASTE PLASTIC
SCALP.SPA SCRUB
NEW: SCALP.SPA Bij KEVIN.MURPHY weten we maar al te goed dat een verzorgde hoofdhuid essentieel is voor de gezondheid en de groei van je haar. Om die reden hebben we een productlijn ontworpen, specifiek voor de hoofdhuid: SCALP.SPA. Deze lijn is eveneens gecreëerd vanuit de ‘skincare for your hair’ filosofie van KEVIN.MURPHY en bestaat uit 2 producten: SCALP.SPA SCRUB en SCALP.SPA WASH. Beide producten bevatten ingrediënten die je hoofdhuid voeden, gezonder maken en tegelijkertijd je haar laten schitteren. Bovendien is de SCALP.SPA-lijn geschikt voor alle haartypes, ook voor gekleurd haar.
THE CHOICES WE MAKE